Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Fredag 29 oktober

Av Katrin och Hanne, klass2ab - 29 oktober 2010 13:16

 Visst blev vårt höstträd fint. Det hänger utanför fritidsköket. Beskåda det gärna.   Idag hade 3AB slöjd och vi andra fortsatte med matematik och självbedömning. Efter rast skrev vi texter och frågor på temat. Trevlig helg och lov till alla. 




 
 
Ingen bild

bolibompa

29 oktober 2010 19:55

hej vi har en gåta till er två personer möts den ena säger jag är din far,men du
är inte min son
vem är det

 
Ingen bild

Linneas mamma Petra

31 oktober 2010 19:14

Hej på er! Åh vilket vackert höst-träd ni har gjort! Alla höstens färger är ju så fina och blir så vackra tillsammans. Jag kan en fin höstvisa som är skriven av Tove Jansson, den börjar så här:

"Vägen hem var mycket lång och ingen har jag mött,
nu blir kvällarna kyliga och sena.
Kom trösta mej en smula, för nu är jag ganska trött,
och med ens så förfärligt allena.

Jag märkte aldrig förut, att mörkret är så stort,
går och tänker på allt det där man borde.
Det är så mycket saker jag skulle sagt och gjort,
och det är så väldigt lite jag gjorde.

Skynda dej älskade, skynda att älska,
dagarna mörknar minut för minut.
Tänd våra ljus, det är nära till natten,
snart är den blommande sommaren slut."

Är det kanske någon som kan den?

Kramar från Linneas mamma, Petra

 
Ingen bild

Nea

1 november 2010 12:54

hej det var roligt att göra höst-löv

 
Ingen bild

CAJSA

12 november 2010 18:29

Hej det är roligt att titta på alla fina saker på bloggen hälsningar från CAJSA HEJ DÅ....

 
Ingen bild

emilia

5 december 2010 13:46

det var fina löv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrin och Hanne, klass2ab - 10 september 2011 22:18

Nu är vi treor och vår nya bloggadress är www.klass3ab2011.bloggplatsen.se ...

SKOLAVSLUTNING! Vi träffades en liten stund på morgonen sedan gick vi till idrottshallen för att där sjunga tillsammans med hela skolan. Vi sjöng jag går och fiskar.   Alla klasser sjöng en sång och tillsammans sjöng vi Pippis sommarvisa, Den ...

Tack vare att det var fint väder på morgonen kunde vi öva avslutningssången ute. All högtalarutrustning var på plats och Annika spelade och justerade det sista med framförandet. När det var klart fortsatte vi med att avsluta redovisningen av "Balanse...

Morgonen startade med att vi tränade på  vår avslutningssång: Jag går och fiskar. Därefter satte vi igång med redovisningen av Balansera och väga. Eleverna fick själv välja om de ville rita, berätta, skriva eller blanda alla tre sätten. När eleve...

Oj, oj vad tiden går fort. Snart är det sommarlov. Förmiddagen ägnades åt slöjd, idrott och matte. På matten jobbade vi vidare med olika saker samt att alla tränade på multiplikationstabellen, det tycker alla är jätteskoj! Efter lunch tränade vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards